Ökampen i cyberspace

Team Deeped – coolaste laget i cyberspace!

Ikväll börjar Ökampen, en tävling som äger rum på webben i sociala medier. Mitt lag heter Team Deeped och består av Kapten @deeped, Löjtnanterna @Nikkelin, @karinkomet och så jag då. Utöver det tävlar ytterligare tre lag som vi inte behöver prata om här :). Tävlingen startar idag klockan 18.00 och pågår till och med den 1 oktober. Då är det final på vackra Åland. 

Det ska också nämnas att jag aldrig träffat de som jag nu ska tävla med och emot. Vilket är både spännande och intressant. I och för sig så känns som om jag redan känner dem efter att ha följt de flesta av dem troget under de dryga två år jag twittrat men det ska bli riktigt kul att träffa dem på Åland nästa helg och faktiskt kolla att de finns på riktigt, inte bara virtuellt.  

Mannen bakom #okampen heter @matsadamczak och tävlingen går ut på att lösa olika uppdrag med hjälp av sociala nätverk. Till exempel kommer vi att få lösa rebusar, vilket kanske inte är min främsta gren. Så det är därför vi kommer att behöva experthjälp från  alla tänkbara håll. Er hjälp!

Följ tävlingen via @okampen samt Ökampen på Facebook. Ju fler som är med och hjälper till, desto roligare. 

PS. Jag som alltid sagt att jag saknar tävlingsinstinkt. Tjena! Jag är taggad till tusen! Både förväntansfull och nervös inför kvällens uppdrag. Jag vill ju vara en tillgång i laget.

4 tankar på “Ökampen i cyberspace

  1. Pingback: Profiler i sociala medier gör upp i Ökampen

  2. Pingback: En underbar helg på Åland med Ökampen gänget! | Utlandsfamiljen

Lämna en kommentar