Resfeber

Jag lider av svårartad resfeber! Ja, inte alltid. Men jag drabbas alltid av det i nära anslutning till att jag ska ut och resa. Tankar som, är det rätt datum, har jag biljetten med mig, är passet giltigt, är jag på rätt flygplats, har jag ÖVERHUVUDTAGET bokat en resa, rusar runt i huvudet. Crazy!

Och ändå är jag ganska resvan, som de flesta svenskar är, så jag tycker att det är onödigt att jag ska bli ressjuk varje gång jag ska någonstans. Gudskelov blir jag inte resfebrig av små helgtripper men så fort ett annat färdmedel än bil är involverat blir det besvärligt.

När jag började skriva det här inlägget skulle jag precis resa till Berlin. Som tur var den gången var jag inte ansvarig för resan överhuvudtaget. Det var andra som skulle skriva ut biljetterna, fixa och trixa. Och trot eller ej, resfebern uteblev! HURRA!

Så från och med nu har jag bokat min sista resa, det får någon annan göra från och med nu. Och få en betydligt trevligare reskamrat.

Kommentera

