Något ovanligt

Jag gjorde något ovanligt häromdagen.
Jag valde att bli hysterisk, släppte kontrollen och lät mitt balanserade, konflikträdda jag få lite ledigt.

Bakgrunden är att en person gjort en ruskigt obetänkstam grej som totalt förstört en överraskning som jag planerat till den jag älskar. Hen
gjorde det kanske inte med avsikt att förstöra men det är faktiskt mindre intressant. Obetänksamhet kan vara lika illa som ren elakhet.

”Vanliga” jag hade artigt och lite skämtsamt trivialiserat bort det. Men för en gång skull kände jag, nä! Vad faan! Jag tänker tala om för hen hur jävla arg och besviken jag är. Även om det faktiskt inte ändrar nått. Överraskningen är för
alltid förstörd och jag kommer inte att få se reaktionen och glädjen från min älskling.

Så jag ringde och skällde och grät och skällde och grät. Det hjälpte inte alls. Allt är fortfarande förstört och jag har bara varit hysterisk mot en person som hajjar noll.

Men, samtidigt.

Ibland är det bara så skönt att säga vad man verkligen känner.

2 thoughts on “Något ovanligt

Kommentera

