Berlin

Jag var i Berlin för ett par helger sedan. Det var väl OK.

Problemet var nog egentligen att jag var så extremt dåligt påläst.Och efter att ha stigit upp klockan 04.00, och sovit illa i en ”vill-inte-försova-mig” sömn, så var både jag och mitt ressällskap ganska möra när vi väl anlände till Mitte på förmiddagen. Och hungriga.

Vi beslöt att äta lunch på den mycket trevliga restaurangen Vapiano. De hade precis öppnat och blev aningen överrumplade över åtta blondiners intågande klockan 10.30.
Efter några glas champagne och jätteportioner med pasta var vi nöjda.

Nämnde jag att vi hade varit uppe sedan kl 04.00?

Det kanske var därför som det här är mitt mest bestående minne av Berlin. Den urtjusiga lampan på Vapiano!

För efter lunchen tog vi en två timmars rundtursbuss för att se och lära mer om Berlin. Cirka två minuter in i turen sov hela gänget som stockar. Jag tänker på de stackars turister som kom ombord på vår buss där vi satt och snarkade gott. Kul tur liksom.

Jag får nog åka tillbaks till Berlin.

Kommentera

